Cum sa dormi mai bine

08

designed by Freepik.com

In ultimele săptămâni am lucrat până înainte de culcare pe laptop, iar a doua zi ma trezeam tot timpul lipsit de energie. Cautând soluții am descoperit cercetările despre efectele luminii albastre asupra noastră și am hotărât să instalez un software care limitează expunerea la lumina puternică a ecranului în timpul nopții. Din fericire a ajutat, iar acum mă trezesc mai odihnit, de aceea vreau să iți vorbesc și ție despre acest soft.

Dacă lucrezi noaptea pe calculator, iar a doua zi te trezești tot timpul obosit, programul gratuit Justgetflux te-ar putea ajuta si pe tine. Acest soft reduce automat luminozitatea ecranului în timpul nopții astfel încât tu să nu fii atât de expus la lumina albastră, dăunătoare, a monitorului.

O altă soluție care te poate ajuta să dormi mai bine, e folosirea unei lămpi cu lumina roșie în dormitor sau a unei perechi de ochelari speciali cu lentila galbenă, care reduc efectul luminii puternice asupra noastră (ochelari). Iar dacă nu ai acces la așa ceva, evită folosirea oricărui dispozitiv care emite lumina albastră, ca laptop, telefon, Ipad sau orice alt dispozitiv cu ecran LED, cu minim 30 de minute înainte de culcare.

Un număr mare de oameni au reușit sa doarmă mai bine și să aibă mai multa energie a doua zi, după ce au implementat aceste schimbări.

Poate te întrebi de ce lumina albastră (cu lungimi de undă cuprinse între 460 și 480 nm) este atât de dăunătoare pentru organism?

Mai multe cercetări s-au făcut în domeniu iar rezultatele sunt cel puțin înfricoșătoare. Un medic a descoperit de exemplu că expunerea la ecrane în timpul nopții poate cauza insomnii cronice chiar și copiilor mai mici de 3 ani, în timp ce un alt studiu a descoperit că femeile care munceau în schimbul de noapte erau de 2 ori mai predispuse sa facă cancer la sân decât colegele lor care dormeau în timpul nopții.

Care e numitorul comun? Toti acești oameni erau expuși în timpul nopții la lumina albastra.

Dar ce se întâmpla în corpul nostru atunci când suntem expuși la lumina în timpul nopții? Impactul luminii albastre  asupra secreției de Melatonină a fost confirmat de cercetători de abia în 2001. Se pare că lumina albastră cauzează dereglări ale hormonului numit Melatonină, care, pe lingă faptul ca ne ajuta sa dormim mai bine, este și un puternic antioxidant cu un rol important în încetinirea răspândirii cancerului și a altor boli.

Definitie: Melatonina, sau N-acetil-5-metoxitriptamina, este un hormon produs de glanda pineală la mamifere, fiind implicat în reglarea ritmului circadian. De asemenea, melatonina poate fi produsă și de alte țesuturi, precum măduva osoasă, limfocite, diferite celule epiteliale, printre care și retina și tractul gastrointestinal, acționând în ultimele 2 cazuri ca un hormon paracrin. Wikipedia

Aveți probleme cu somnul? Vă ajută acest articol? Care dintre aceste sugestii a funcționat în cazul tău?

Multă sănătate și energie iți doresc!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *